FAQ     Szukaj    Użytkownicy    Grupy   Statystyki     Rejestracja    Zaloguj     Album     Download
Nasze strony www: megane.com.pl Reklama: Oryginalne części do Renault w iParts.pl

Kontakt z administracją


Poprzedni temat «» Następny temat
master 2,5dci G9U problem z odma i olejem
Autor Wiadomość
figop 

Auto: RENAULT MASTER
Silnik: 2,5dCI 120
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Rybnik - Śląsk
Wysłany: 2012-03-12, 23:04   master 2,5dci G9U problem z odma i olejem

Witam
Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami

Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakims płynie.
Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodajac gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje, to na postoju, Natomiast w czasie jazdy pod obciążeniem np. pod górkę, lub na wysokich obrotach, dokładnie wtedy kiedy turbina cisnie powietrze, w bańce do której jest doprowadzony przewód z odmy, pojawia się duża ilość oleju, np. po przejechaniu około 3km na wysokich obrotach, oleju w bance jest od 2 l do 4l.
Rozumiem ze w czasie postoju, turbina tez pracuje, ale zawór w niej jest otwrty, kiedy samochodem się jedzie zawór jest zamykany i całę sprężone powietrze z turbiny idzie do kolektora ssącego

Od mojego kolegi, mechanik, powiedział że na 100% winna jest pokrywa silnika. Pokrywa ta jest jednocześnie tez kolektorem ssącym. Że miał już taki przypadek, i zawsze była wina pokrywy. Mianowicie pokrywa i koletor stanowią cały jeden element. Pomiedzy kolektorem i pokrywa pojawiło się pęknięcie, przez które, sprężone powietrze zamiast po przez kolektor trafiać do komory spalania, trafia bezpośrednio w głowice, a następnie wiciskane razem z olejem ląduje w mojej bańce na koncu przewodu odmy.- takie coś usłyszałem

Powiem że miało by to sens.

Wiec zabrałem się do roboty. Wtryski, świece wykręcone, pokrywa zdemontowana i co?? Nie widzę żadnych pęknięć, przynajmniej na oko ich nie widzę. Za to ukazało się moim oczom, zawalone nagarem, kanały powietrzne kolektora ssącego. Tyle tego, że średnice kanałów zmniejszyły się o grubość palca. W wolnym dniu od pracy, będę to czyścił i może wtedy zobacze jakiś uszkodzenia.

Pytanie mam czy ktoś z was, użytkowników silnika G9U, miał podobny problem, z olejem, odmą, uszkodzona pokrywą silnika, czy zatkanymi kanałami.
Może ktoś ma jakiś pomysł, sugestie i umiał by się podzielić informacjami w temacie.
pozdrawiam
 
     
REKLAMA

Przebieg (odsłon): miliony
Silnik: google
Auto: Chrysler
Status: Online



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Hosting dla forum zapewnia: Zapleczowo.pl

Strony internetowe Poznań | Mechatronika - portal branżowy| Mapa strony

Forum renaultforum.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym. renaultforum.pl zrzesza użytkowników samochodów marki Renault.