FAQ     Szukaj    Użytkownicy    Grupy   Statystyki     Rejestracja    Zaloguj     Album     Download
Nasze strony www: megane.com.pl Reklama: Oryginalne części do Renault w iParts.pl

Kontakt z administracją


Poprzedni temat «» Następny temat
klimatyzacja
Autor Wiadomość
reniek_iw 

Auto: master
Silnik: 2,5cdi
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: radom
Wysłany: 2011-04-19, 13:29   klimatyzacja

mam pytanko jak się sprawdza w klimatyzacji samochodowej czy jest czynnik chłodzący w układzie bo gdzieś na necie wyczytałem że klimie samochodowej jest jakieś oczko w którym widać czynnik ale ja w swoim masterze niemego tego znaleźć
 
     
REKLAMA

Przebieg (odsłon): miliony
Silnik: google
Auto: Chrysler
Status: Online



 
 
Krzychu 
Administrator


Auto: Megane
Silnik: 1.9 dTi
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 422
Skąd: Koło
Wysłany: 2011-04-19, 15:43   

Szczerze mówiąc pierwsze słyszę o oczku. Dokładny poziom czynnika sprawdza się ściągając cały czynnik z instalacji w serwisie klimatyzacji. Chyba, że technika poszła do przodu i o czymś nie wiem :) .
_________________
Forum Renault Megane, Scenic i Fluence
Hosting www - Zapleczowo.pl
 
     
reniek_iw 

Auto: master
Silnik: 2,5cdi
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: radom
Wysłany: 2011-04-19, 15:48   

wziernik kontrolny - Warunkiem pewnego działania zaworu rozprężnego jest płynny przepływ czynnika chłodniczego, w którym nie ma pęcherzyków. Występowanie pęcherzyków sygnalizuje niedostatek czynnika w układzie. Sprawdzenie czynnika chłodniczego zapewnia wziernik, który powinien być usytuowany tuż przed zaworem rozprężnym. W urządzeniach klimatyzacyjnych pojazdów wziernik często znajduje się na wyjściu ze skraplacza. Jeżeli czynnik chłodniczy przepływa nie bryzgając na szkło wziernika, to znaczy, że proces przebiega prawidłowo.
 
     
Krzychu 
Administrator


Auto: Megane
Silnik: 1.9 dTi
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 422
Skąd: Koło
Wysłany: 2011-04-19, 16:07   

reniek_iw, też znalazłem w sieci ten opis. Ale osobiście jeszcze nigdy się z tym nie spotkałem w samochodzie czy osobowym czy dostawczym.

To jest podstawowy schemat klimatyzacji:



Zlokalizuj skraplacz i jeżeli nie będzie wziernika to znaczy, że go po prostu nie masz.
_________________
Forum Renault Megane, Scenic i Fluence
Hosting www - Zapleczowo.pl
 
     
reniek_iw 

Auto: master
Silnik: 2,5cdi
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: radom
Wysłany: 2011-04-19, 18:52   

ok dzięki za wyjaśnienie jutro postaram poszukać tego skraplacza i zobaczyć czy jest tam ten wziernik kontrolny

[ Dodano: 2011-04-20, 14:49 ]
Krzychu miałeś racje niema takiego wziernika w moim masterze pozostaje mi tylko wizyta u specjalisty aby sprawdzić klimatyzacje
 
     
krzall 

Auto: C5
Silnik: 2,0 HDI
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-02-24, 18:20   

reniek_iw napisał/a:
ok dzięki za wyjaśnienie jutro postaram poszukać tego skraplacza i zobaczyć czy jest tam ten wziernik kontrolny

[ Dodano: 2011-04-20, 14:49 ]
Krzychu miałeś racje niema takiego wziernika w moim masterze pozostaje mi tylko wizyta u specjalisty aby sprawdzić klimatyzacje

Witam
jak wizyta u klimatologa? Czy udało się zlokalizować usterkę?
Pozdrawiam
 
     
Arczik 

Auto: Master kontener
Silnik: 2,8 td
Wiek: 45
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: szwecja
Wysłany: 2012-05-06, 08:57   

co udało ci się zrobić???????????
_________________
Arczi
Renault Master 2.8 td
 
     
buniusie 

Auto: renault
Silnik: 1.6
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 48
Skąd: działdowo
Wysłany: 2014-12-06, 18:26   

I jak udałosie bo ciekawy jestem bardzo
 
     
roberto73 

Auto: Renault Master
Silnik: 2.3 dCi
Wiek: 44
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: Lublin lubelskie
Wysłany: 2017-08-09, 09:59   

Dla laika jest bardzo prosty sposób na sprawdzenie poprawności działania instalacji klimatyzacji w samochodzie . A mianowicie namierzamy grubszą aluminiową rurkę z układu chłodniczego , to jest element biegnący od zaworu rozprężnego do kompresora. po jej dotknięciu powinniśmy wyczuć dużo niższą temperaturę ponieważ odparowanie czynnika w parowniku zachodzi przy temperaturze ok + 2 stopnie C.
Ten element powinien byc chłodny i wilgotny tzn. ręka po przeciągnięciu po tej rurce powinna zwilżyć naskórek na dłoni. Jeżeli tak nie jest konieczna jest wizyta w zakładzie w celu weryfikacji nieprawidłowego działania klimy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Hosting dla forum zapewnia: Zapleczowo.pl

Strony internetowe Poznań | Mechatronika - portal branżowy| Mapa strony

Forum renaultforum.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym. renaultforum.pl zrzesza użytkowników samochodów marki Renault.